HIIT-Training

HIIT-Training

HIIT training

HIIT training (High Intensity Interval Training) is de laatste tijd enorm populair geworden. De trainingen zijn kort, intensief en plezierig!

De focus bij een HITT training is dat we trainen met een interval karakter. De training starten we met een rustige warming-up, waarna we vervolgens 8-10 oefeningen afwerken. Dit zijn vaak explosieve en intensieve oefeningen waarbij je een hoge hartslag creëert.

Anders dan bij de ‘normale’ bootcamp, waarbij we ook vaak in circuit-vorm oefeningen uitvoeren, is dat tijdens de ‘normale’ bootcamp de oefeningen langer worden uitgevoerd. Met de HIIT trainingen zijn het daarin tegen zeer korte explosieve series.

Een HIIT is ideaal om af te vallen of om je conditie te verbeteren. Niet alleen tijdens de training verbrand je namelijk erg veel calorieën, maar ook na die tijd. Sterker nog, de naverbranding van een HIIT training is velen malen hoger dan een training op lage intensiteit. Na een aantal dagen is er in totaal meer vet verband met de HIIT methode in vergelijking met de langdurige cardiosessies. Verder zorgt een HIIT training voor een verhoogde verbranding van de vetcellen. Daarnaast activeert een HIIT-training beide soorten spierweefsels: Type 1 en type 2 spierweefsel. Hiermee train je tegelijk je uithoudingsvermogen en je kracht. En dat maakt deze training zo effectief.

Tijdens de training maken we gebruik van bodyweight oefeningen, kettlebells, touwen, hamers, banden, elastieken en nog veel meer! Een HIIT-training duurt 30 minuten en is ideaal om in een korte tijd effectief te trainen!